جیرا چیست؟

جیرا چیست؟

جیرا یکی از پرکاربرترین نرم‌افزارهای حوزه مدیریت فرآیند و تسک، مدیریت پروژه‌های اجایل مانند اسکرام و کانبان و هم‌چنین مدیریت سرویس است همه این امکانات به صورت یکجا در جیرا قابل استفاده است. هم‌چنین که پلاگین‌های متنوع جیرا تمامی نیاز‌های سازمان را پوشش می‌دهد. در این مقاله بخش‌های مختلف جیرا را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

کانفلوئنس چیست؟

کانفلوئنس (Confluence) یک ابزار مدیریت مستندات و دانش است که کاملا تحت وب و به شکل ویکی است. این نرم‌افزار توسعه داده شده توسط شرکت اتلسین است. ویژگی‌هایی مانند امکان نصب پلاگین‌های متنوع، مدیریت دسترسی کامل، مدیریت نسخه، امکان ویرایش همزمان یک مستند، یکپارچه شدن با جیرا، کامنت گذاری روی مستند از جمله مهم ترین مزیت‌های استفاده از این ابزار است.

پرکاربردترین افزونه‌های جیرا

برترین و پرکاربردترین افزونه‌های جیرا

استفاده از نرم افزار جیرا در شرکت‌های مختلف هر روز در حال افزایش بوده و شرکت‌هایی بسیاری در سراسر جهان از این نرم افزار در حال استفاده اند. در این مقاله قصد داریم پرکاربرترین افزونه‌هایی که سازمان ها مورد استفاده قرار می‌دهند را به طور مختصر معرفی و کاربر هر کدام از آن‌ها شرح گردد.

پایان ارائه خدمات نسخه Server توسط شرکت Atlassian – سوالات و راهکارها

شرکت Atlassian اخیرا طی یک اطلاع‌رسانی عمومی اعلام کرد که ارائه خدمات خود را برای نسخه Server متوقف خواهد کرد. در این اطلاع‌رسانی تاریخ‌های تغییر در این خدمات نیز ذکر شده است. این شرکت اعلام کرده است که فروش لایسنس نرم‌افزارهای نسخه Server از تاریخ ۰۲/۰۲/۲۰۲۱ (۱۳۹۹/۱۱/۱۴) متوقف و هم چنین پس از تاریخ ۰۲/۰۲/۲۰۲۴ (۱۳/۱۱/۱۴۰۲) این شرکت توسعه نرم افزارهای نسخه Server و ارائه آپدیت برای آن‌ها را نیز متوقف خواهد کرد.

افزونه Automation for Jira

افزونه خودکار سازی جیرا

افزونه Automation for Jira از پرکاربردترین افزونه‌های جیرا است که برای خودکارسازی فرآیندها و روال‌ها از ‌آن استفاده می‌شود که در این مقاله شرح شده است.