بکارگیری جیرا در فرآیند های مالی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تیم های مالی مسئول بخش مهمی از امور اداری در سازمان هستند. آنها کل امور مالی شرکت را مدیریت می کنند که شامل نگهداری و تنظیم فاکتورها، پرداخت ها و تطبیق دفاتر مالی شرکت و سازمان و … است.

نرم‌افزار جیرا می‌تواند نقش کاربردی در تسهیل فرآیندهای مالی یک شرکت یا سازمان ایفا کند. یکی از زمینه هایی که Jira Core می تواند به این موضوع کمک کند پیگیری خریدهای داخلی شرکت / سازمان است. به دلیل اینکه در اکثر موارد بخش‌ها و واحدهای دیگر شرکت/سازمان نیز در یک فرآیند خرید درگیر خواهند بود، Jira Core می‌تواند در کنترل مشارکت تمامی واحد‌ها در یک فرآیند خرید کمک کند.
به عنوان مثال شکل زیر یک فرآیند خرید ساده را نشان می‌دهد:

فرآیند خرید در جیرا

این فرآیند بسته به شرکت / سازمان متفاوت خواهد بود.

پیگیری تجهیزات در فرآیند خرید

در Jira Core می‌توان به ازای هر خرید (خرید تجهیز یا سرویس) یک Issue ایجاد کرده و از طریق برد جیرا تمامی خرید‌ها و مراحل آن‌ها را به صورت کامل زیر نظر داشته باشید.

مدیریت فایل‌ها و مستندات خرید

در هر ایشو که بیان‌گر خرید یک تجهیز یا سرویس است می‌توان تمامی مستندات و فایل‌ها مربوط به آن را به ایشو ضمیمه کرد. این فایل‌ها می‌تواند از هر جنسی باشد. عکس و اسناد مربوط به خرید، مکاتبات با فروشندگان، فاکتور‌ها و هر چیز دیگری مرتبط با خرید. اگر از افزونه Insight در جیرا استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید از آن برای ضمیمه کردن CI مورد نظر برای خرید در قالب یک فیلد استفاده کنید.

فایل های خرید در جیرا

پیگیری خریدها واحد مالی

موارد و نکات زیر در جیرا می‌تواند مدیریت فرآیند خرید در واحد مالی را برای شما بسیار تسهیل نماید:

  • از Label ها در ایشو برای دسته‌بندی دارایی‌ها و تجهیزات خریداری شده (و یا در حال خرید) استفاده کنید. با این کار به راحتی می‌توانید با فیلتر کردن بر روی Label ها گزارش‌های کاربردی ایجاد نمایید.
  • از تاریخ سررسید (Due Date) برای تعیین زمان‌های دقیق در فرآیند خرید استفاده کنید.
  • از قابلیت Component در جیرا می‌توانید برای دسته‌بندی خرید‌ها استفاده کنید. با این کار می‌توانید تشخیص دهید اکثر خریدها مربوط به کدام واحد سازمان است. Component می‌تواند واحد‌های سازمانی یا بخش‌های اصلی از پروژه‌های شرکت باشد که خرید برای آن‌ها انجام می‌شود.

 

علاوه بر پیاده‌سازی فرآیندهای مالی در جیرا ، از این ابزار می‌توان برای پیگیری سایر فرآیندهای سازمانی استفاده کرد.

برای مشاهده سایر کاربرد ها به اینجا مراجعه کنید و یا با ما در ارتباط باشید.